El PP no ha fet cas del clamor popular en contra del tancament d’RTVV

Des de la Coalició Compromís per Cullera es convocà el passat divendres 15 de novembres a les 7 de la vesprada una concentració als Jardins del Mercat de Cullera per protestar contra l’acord de tancament de Ràdio Televisió Valenciana.

A la concentració, a la que es va sumar el PSPV local, van assistir més d’un centenar de persones de totes les edats i va finalitzar amb la lectura de la moció que van presentar conjuntament el grup municipal de la Coalició compromís i el PSPV al Ple Municipal del passat dimarts 26 de novembre.

Tot i que eixe mateix divendres 15 de desembre hi havia convocades concentracions a les portes de tots els ajuntaments del País Valencià, des de la Coalició Compromís vam creure important fer aquesta convocatòria per la vesprada per tal que la gent que no poguera assistir a la del migdia poguera fer-ho per la vespràda.

Tanmateix, tot i aquesta protesta i moltes altres que s’han donat arreu del País Valencià durant aquestos dies, com hem pogut vore en directe, els valencians i les valencianes hem perdut un símbol, un servei públic i una eina de vertebració del territori i de promoció de la nostra llengua; hem perdut la nostra ràdio i la nostra televisió, la de totes les valencianes i valencians.

La ràdio i la televisió valencianes han sigut tancades per ordre d’un president de la Generalitat que no ha sigut escollit democràticament, sinó que va ser designat després de la dimissió de Francisco Camps després de la seua imputació en una de les peces del cas Gürtel.

A més, ha sigut tancada sota un pretext totalment fals. Alberto Fabra afirmava que ell no mantindria RTVV a costa d’haver de tancar cap escola ni cap hospital, quan tot això és totalment fals. RTVV estava endeutada per culpa de la nefasta gestió que van fer els directius nomenats pel Partit Popular. Directius, com l’exsecretari general Vicente Sanz, que hagué de dimitir després de ser denunciat per 3 treballadors que el van acusar d’abusos sexuals.

Així mateix, des de la Coalició Compromís tenim molt clar que durant aquestos 20 anys Canal Nou i Ràdio Nou s’havien convertir en el NODO del Partit Popular i sempre ens hem mostrat contraris a la censura i la manipulació que es vivia en aquestos 2 mitjans de producció, però no per això podem deixar de mostrar en nostre rebuig frontal a una decissió com la que s’ha pres i que ha aconseguit per primera vegada des de la transició unir a tot el Poble Valencià.

Concentració RTVVPer finalitzar, volem deixar ben clar que, com va dir la nostra portaveu Mònica Oltra, si cau Canal Nou, cau el PP. Ells ho saben i per això aguantaran tot el que podran, però la corda ja s’ha trencat i avui comença un camí que ens ha de portar al canvi polític i social que demanda el conjunt de la ciutadania del País Valencià.

69586_424385397649669_709278275_nwww.cullera.coaliciocompromís.net