S’ha mort Francesc de Paula Burguera, un gran valencianista que va fer de la nostra llengua i la preocupació pel destí del poble valencià un motiu de vida. De poeta a autor teatral, passant per periodísta, i amb un gran compromís també per l’acció política. Des d’una posició centrista, moderat i catolicista, en la época de Franco va intentar traure el màxim profit possible per al valencianisme, sota unes circumstàncies enormememt adverses.
Va ser diputat al Congrés a finals dels 70 per la coalició UCD, passant al grup mixt quant aquesta es va convertir en partit.
Va fundar el Partit Nacionalista del País Valencià en 1978, que el 1982, junt a l’Agrupament d’Esquerres, donà lloc al naixement de la Unitat del Poble Valencià (UPV). Es va retirar de la política l’any 1983 per reprendre la seua tasca com a periodista. Va rebre diversos reconeixements, com la
Creu de Sant Jordi, el premi Llibertat d’Expressió que atorga la Unió de Periodistes Valencians, el premi Vicent Ventura, que atorguen les universitats de València i Castelló, així com els sindicats CCOO-PV, UGT-PV, STEPV, Unió de Llauradors i Ramaders del País Valencià, i la Unió de Periodistes Valencians. Amb la seua mort el nostre País perd una personalitat històrica del nacionalisme valencià.