Els comptes presentats el passat mes de març, en el ple, demostren i confirmen la mala situació en què es troba el nostre ajuntament governat pel Partit Popular, per si no s’acorden. I segur que han sentit al sr. Sanjuan, en el debat del ple, que el resultat ha sigut positiu i que tenim capacitat de finançament, però la realitat és una altra i les lleis i els conceptes que s’apliquen indiquen tot al contrari. Estes lleis que han sigut aprovades pel govern del PP, estan fetes perquè els ajuntaments no s’endeuten més, per als que han gastat més del que és necessari, perquè els que han saquejat els diners públics i han fet que les administracions circulen pel camí del balafiament i la mala gestió, com és el cas de Cullera, no ho seguisquen fent.

Les dades estan ací: un romanent negatiu de tresoreria de 1.984.532,73 €,que és la diferència entre els ingressos i gastos, als bancs 37.468.272 €, el nivell d’endeutament al 148% (quan el límit és 110), estalvi net en negatiu de 311.573 €, que obliga a plans de sanejament per a corregir i anivellar-ho a zero, un milió d’euros en factures sense consignació, és a dir que no estaven en el pressupost i la guinda són els 2.501.323 € que l’Estat avanç per a pagar a proveïdors i que ara no ens va a ingressar. I vostés pensen que el Sr. Sanjuán ha fet una bona gestió?

Com no té arguments, només sap dir que els altres governs anteriors havien deixat deutes i deutes, cosa que és totalment falsa, ja que els últims quasi 23 milions de dèficit has sigut generats per ell i el seu govern local.

I la preocupació no acaba ací, encara no ha presentat el pressupost per al 2014 i ja estem a l’abril, en la que cal incloure tots els resultats negatius a banda del capital del préstec del pla de proveïdors que enguany ja comença a pagar-se. Sense oblidar-se tampoc de l’altra realitat que ens afecta dia a dia a les famílies , a les persones , a tots els ciutadans de Cullera, no cal oblidar que continuem tenint la pressió fiscal més alta de la Ribera, la taxa més alta de desocupació, no hi ha un pla d’ocupació ni econòmic per a revitalitzar l’economia  local, que som de les ciutats més endeutades de l’Estat per persona i totes les conseqüències que les polítiques socials, educatives , sanitàries aplica el Partit Popular.

Cullera necessita un canvi en la política municipal, nous projectes per a il·lusionar els ciutadans, fer-los partícips de les decisions, transparència en la gestió i sobretot transmetre’ls que la política es fa per a les persones i no per l’interés dels partits, com  està  fent el PP en els últims anys.

I si Sr. Sanjuan, ja estem més que farts de vosté i del Partit Popular. Els comptes del Sr, Sanjuan , són ja un conte.

Compromís creu i vol eixe canvi, per això estem treballant per a assumir eixa responsabilitat. Ja són moltes les persones que s’han acostat a la nostra seu, que han participat en les primàries per a Europa, que han decidit col·laborar amb el projecte, però necessitem que més ciutadans donen eixe pas avant necessari per a fer-ho possible, ja que estem convençuts que entre tots altra Cullera és possible i necessària.

Pere Manuel Aragó

Portaveu Grup Municipal Compromís

logo sense coalició. compromís per cullera