EN PERE MANUEL ARAGÓ  PORTAVEU DEL GRUP MUNICIPAL COMPROMÍS EN L’AJUNTAMENT DE CULLERA, A L’EMPARA DEL QUE ESTABLEIX LA LLEI REGULADORA DE LES BASES DE RÈGIM LOCAL I EL DECRET 2568/1986 D’ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT I RÈGIM JURÍDIC DE LES ENTITATS LOCALS, PRESENTE AL PLE DE LA CORPORACIÓ LA SEGÜENT

Moció contra pujades de les tributacions socials dels autònoms i xicotetes empreses aprovats pel Govern per mitjà del Reial Decret Llei 16/2013, de 20 de Desembre.

Fedalcis (Federació d’Agrupacions Locals de Comerç, Indùstria i Serveis dels Riberes) , a posat en marxa una sèrie d’actuacions en defensa del comerç tradicional valencià.

ACECU, la seua Agrupació Local a Cullera, també està movilitzant se per defendre el comerç´tradicional a Cullera.

L’inesperat regal que el Govern va aprovar just abans de les vacacions de Nadal, ha causat indignació i sorpresa entre els autònoms i pimes, estos dos qualificatius resumixen la posició dels mateixs davant la pujada de les bases de cotització.

Estes mesures són un atac d’amagat i están absolutament en contra de les estratègies per a el foment de l’ocupació i la recuperació econòmica; és inadmissible que a Espanya el nostre executiu tracte d’augmentar els ingressos per cotitzacions a colp de pujada.

Amb l’argument que l’autònom ha de fer un esforç addicional per a finançar la seua pensió futura, ens donen una de freda i una de calenta, per un costat s’incentiva amb la tarifa plana a aquelles persones que creen una empresa, però per un altre costat s’incrementa la càrrega fiscal dels autònoms que porten sent-ho temps. Curiosament se espera recaptar la mateixa quantitat que es preveu coste, l’aprobació de la tarifa plana per a emprendedors.

Així, per Reial Decret s’establix un augment que suposa per a molts autònoms societaris i aquells que tinguen en plantilla deu o més treballadors un increment de més del 22 % sobre la quota, o el que és el mateix, prop de 60 euros més al mes; i s’acompanya d’una altra missiva, conceptes computables en la base de cotització al Règim General de la Seguretat Social, totes les retribucions en espècie, vals de menjar, transport, etc, han de passar per caixa des del 22 de Desembre.

Este decret, imposat sense consulta prèvia, ni informació als col·lectius afectats, suposa un atac contra els autònoms i xicotets empresaris que són els que sustenten en gran manera, el teixit productiu de la Comunitat Valenciana i del país, més en les circumstàncies de crisi que patix la nostra economia des de fa més de sis anys,  precisament a aquells que estan sortejant la crisi i evitant amb el seu esforç personal i professional que les xifres de desocupació a Espanya siguen encara més dramàtiques i s’afavorix l’economia submergida.

Fedalcis i les associacions empresarials que la integren,  consideren que estes mesures agreugen encara més la viabilitat de molts negocis i xicotetes empreses, amb estes noves pujades, que se sumen a les dels impostos municipals, l’electricitat, l’aigua, etc, l’única cosa que estan causant és l’ofegament de l’economia.

Des de Fedalcis reclamem una aposta ferma i decidida per les polítiques d’impuls empresarial, amb especial atenció als autònoms, com a via directa per a la generació d’ocupació, especialment en estos moments que molts autònoms tenen problemes de liquiditat i lluiten durament per mantindre la seua activitat.

Per tot allò que s’ha exposat , es proposen al ple els següents

ACORDS

PRIMER.- Mostrar el  rebuig a les pujades de les tributacions socials dels autònoms i xicotetes empreses aprovats pel Govern per mitjà del Reial Decret Llei 16/2013, de 20 de Desembre.

SEGON.- Sol·licitar al Govern d’Espanya la retirada de les mesures aprovades en el mencionat Reial Decret que afecten a l’augment de les cotitzacions.

TERCER.- Traslladar este acord al Govern d’Espanya, als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i a les Corts Valencianes.

Signat: Pere Manuel Aragó

Cullera,  a 14  de març  de 2014logo sense coalició. compromís per cullera