Cullera, 01-03-2014

Durant el més de febrer, un grup de militants de Compromís per Cullera han estat recollint signatures per a les al·legacions a l’Estudi d’Impacte Ambiental de les prospeccions petrolíferes que es volen fer al llarg de la costa del País Valencià, Mallorca i Eivissa.

Aquestes prospeccions i les futures plataformes petrolíferes són una nova aberració del Partit Popular, que treballa diàriament en contra dels interessos econòmics dels treballadors i les treballadores valencianes i només pensa en enriquir uns determinats grups empresarials.

A més, des de Compromís defensem l’impuls de les energies renovables, com la solar o l’eòlica, per ser fonts de riquesa, de treball i per tal de fer front a la contaminació que suposen el gas i el petroli.

Així, aquesta recollida de signatures va tindre molt bona acollida entre la ciutadania i més de 1.000 persones van signar en contra d’unes prospeccions que suposaran la mort de 2 pilars fonamentals per a l’economia del nostre poble com són la pesca i el turisme.

Les al·legacions se centraven en 4 punts. Per una banda, es manifesta que el procediment d’avaluació d’impacte ambiental que se segueix no és l’adequat. D’altra banda, l’impacte mediambiental del projecte és crític i afecta molt negativament la supervivència de nombres espècies marines. En tercer lloc, l’estudi d’ipacte ambiental evita analitzar impactes mediambientals de gran importància a fi de no reconéixer la inviabilitat del projecte. Per últim, existeix un rotund rebuig social, empresarial i institucional a aquest projecte ja que més de 50 entitats i institucions públíques i privades que representen tot el vental social i econòmic del País Valencià i les Illes Pitiüses s’han mostrat contràries a l’inici d’aquest projecte.

Per això, una vegada més, des de Compromís per Cullera demanem la retirada d’aquest projecte i l’assumpció per part dels governs de la Generalitat i del govern de l’estat de polítiques enfocades a impulsar el sector de les energies renovables.

Compromís per Cullera